mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 2 maj 2021

en bra dag ändå...UPP TILL KAMP


en lördag som är en söndag
som är 
1 MAJ 



en VIKTIG dag

den enda röda dagen i vår almanacka 
som inte är kristen 
ALLA andra röda dagar är religiösa


och här ligger lilla hannen och ruvar
med frun är ute på frukostrunda


kändes som bandaget var blodigt och eländigt
men si de var de inte
då får det sitta ett tag till
Men det är skönt att lätta på 
lindorna i alla fall
ett tag


massor med sol ute
så vi tar packar fika och tar oss till
Anundshög


då jag inte känner för att gå 
eller jag får ju inte egentligen

RÖD duk dagen till ära



så parkerar jag mej här
i ett hörn på trappan till "huset"
Konstigt anläggningen är stängd
öppnar först på måndag
ja ja MASSOR av folk
som vill ha både kaffe och kunna gå på toa
men nu är det som det är


Lennart går runt och fotar VÅREN










pizza till lunch
med havrekolakaka till efterrätt


det bästa med att vara ute tidigt
är ju att jag hinner sova
vilket är ett måste just nu
inte kul 
men vad gör man
när kroppen
inte hänger med


Kålpudding kanske inte känns som vårmat
den mat man "borde" äta en sån här dag
men jag fryser och kålpudding är gott

1 maj 1967 flyttade vi in
på Kumlagatan 3 vån 9
det är huset mitt emot där vi bor idag
tänk att kunna köpa sej en lägenhet
och få flytta samman
jag var 19 år och Lennart 21
och om 20 dagar skulle vi gifta oss
vi var så lyckliga
vi är så lyckliga


dubbla sockor på fötterna och stickning i knät
sen åkte även filten på 


kvällens stora behållning på TV
jag gillar de programmet
man kan liksom vara med
men inte kan man mycket där inte
skulle åka ut på en gång
tänker inte så snabbt 





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Muren är ett favoritprogram 👍Så skönt att både få lite utflykt OCH vila🙏🤗