mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 6 maj 2021

tänk att få nått så värdefullt


i dag tycker jag synd om familjen Falk
jag vet att man inte ska sätta mänskliga värderingar
på fåglar o djur
men nog tusan skulle jag vilja lägga en filt
över den som ruvar i dag
det blåser och regnar rakt in i redet


jag virkar en "mus"


eller va de nu kan kallas
ska till öron o svans 
men de ska jag fixa efter tovning


åt ju risgrynsgröt och det blev över
då blir det pudding i dag


lägger mej och vilar som vanligt


14,30 var det vår tur att få 
vaccin nr 2
tänk att kunna få nått så värdefullt
som vi längtat
nu blir det hålla sej lugn i två veckor till
sen kan man "nästan" känna glädje igen


den värdefullaste finaste underbaraste
pins jag någonsin ägt 


det blåser kallt och regnar
tjockt regn är det 
men den här spirean trotsar eländet
men blir lite glad av sånt 


ja men firar då
sockerfri mazarin
kan varmt rekommenderas
  den var mäktig o GOD 


ja här sitter jag och funderar
ska jag ta tag i tröjprojektet ⁉
fästa trådar sticka halsringning
och sy i ärmen......


ja ja det är mat de här oxå 
lite torftigt men ändå
kom dit en plutt ketchup oxå


trådarna fästade och halsen klar
även om jag kanske inte är helt nöjd med den
så får det duga
detta är ju en hemma-släng-tröja-jumper


så har lilla Hedda varit hos vetrenären
hon blev kastrerad
när dom öppnade 
såg dom att livmodern svullen och var full med var
så det var allt tur att hon fick bort eländet


nu ska hon bara piggna till sen kommer hon till Oss


det var Libanesisk mat på 
småkockarna i kväll
jag blev så himla sugen
får nog bli en tur till Ceders


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hoppas att få min andra i slutet av maj✊️Ska nog fira lite försiktigt.Fina fina Hedda🐱