mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 31 maj 2021

ett fornfynd på fornstigen


Nej då Matte det är inte tid att skriva blogg
du ska ju gosa med mej
FATTAR DU INTE DET



morgonpromenad ute vid Anundshög


på vissa ställen var det inte lätt
att ta sej fram med Carl-Oskar


och kolla där 
ett levande fornfynd





detta var oväntat
mitt uti "ingenstans"


fanns ju många i stan när jag var barn
användes som skyddsrum under kriget



en "kåta" mitt i allt
fint inredd men länge sen någon 
använde den 




hem och fixa en snabb lunch
pasta med ädelostsås
toppat med jordnötter
för  crunchets skull  


Hedda och jag vilar
Lennart åker till Citykyrkan med godis
och fortsätter sen till Lövstaspången
och kollar fågel





när vi sovit 
fixade jag lite med Heddas sele
hon är ju inte nöjd med det rosa heller
nu tog jag bara kopplet
gick lite bättre
men nöjd med gräset är hon inte
vill bara vara i knät 
och "piper" rätt rejält 


Varma mackor är ju aldrig fel


en dokumentär om älskade Sara Lidman
och hennes äventyr i Sydafrika
Minns min Farmor Astrid
så vansinnigt arg hon var
på att Sara blev fängslad
för att hon älskade en svart man
KÄRLEK ÄR TILL FÖR ALLA
färg och kön har ingen betydelse
det var farmors paroll


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fina bilder som alltid👍🤗