mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 21 maj 2021

Det känns tung men bra på samma gång


2015 såg det ut så här i Webbkameran i Tärnaby


och idag såg det ut så här


20 maj 1967
bytte jag efternamn
från Carpemo till Östberg
det har jag inte ångra en enda dag


Hedda på morgnspan på småfåglarna


var på en lite handlingsrunda på förmiddagen
en dörrmatta till Hedda


och lite kattgräs


ser ju inte mycket ut för världen än så länge
få se om det tar sej


som det nu är äter hon 
persilja o timjan
de går ju bra de oxå


enkel lunch


lite gos i soffan på maten
är ju inte helt fel


Lennart var ner till Intiman
och plockade bort saker 
SOPPÖKET  ska läggas ner
och Citykyrkan ta över hela härligheten
de kommer att bli så himla bra


det känns tungt 
men bra på samma gång



vi höll i alla fall på sen 2014 
vi får vara tacksamma för den tiden 

Nu får nya unga fräscha krafter ta över
vi kan stötta med soppa och glada tillrop


när Lennart kom hem fick jag dessa underbara rosor


och fika på balkongen


kålpudding till kvällen
de är mat för en viking de


Hedda och jag kollar lite TV 


och så lyfte Husse på rumpan
och då for hon till hans fåtölj
och gosar runt i solen


en gammal minkboa
har fått sätta livet till
blir ett bra byte till Hedda


tycket den ser lite läskig ut


men Hedda tycker den är toppen
hon far och hoppar 
och har jättekul med ena halvan
vi spar den andra 
sliter ut en i taget liksom


då säger vi god natt även denna kväll

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tänk så många magar ni mättat och tänk så mycket lycka ni delat ut om bara så en kort stund❤️Allt har sin tid och vi önskar dem som tar över lycka till,ni har gjort ett gediget jobb som samtidigt har roat er och fått er att må bra i själen💪🏾❤️Hedda verkar ha boat in sig bra,mycket kärlek där🤗