mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 24 maj 2021

jag vill åka tåg...


kom på att jag hade lite jäst hemma 
så en liten deg kunde se dagens ljus


tänkte mej ett brytbröd
i långpannan


det är ju jag som kokar soppa till
Citykyrkans soppkök i dag
så det passar bra med lite bröd 


förstärkte soppan med havreris
blir lite mera "mat"


och så blev det 35 små bröd till


hygienartiklar, matlådor, kaffemuggar
kaffe,  pasta, pastasås
och en säck med filtar
Nu är allt flyttat från Intiman 
till Citykyrkan
känns BRA ändå

BRA ATT DET FORTSÄTTER
och att det finns ett
SOPPKÖK 

sen att det inte är "vi" som styr o ställer
får jag jobba vidare på

jag kommer att stötta Citykyrkan
i deras arbete så mycket jag orkar och kan



Hedda är inte höjdrädd
Simson vår förra katt
vågade aldrig titta ut



här har hon full koll på 
både bilar och tornseglare


köttfärslimpa är ju mat de oxå 


vi kollar in Orientexpressen
på kunskapskanalen 


tänk att få åka från Paris till Istanbul
äta i den här restaurangvagnen
 

och sova här....


vist vore det nått?



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hedda har verkligen boat in sig🥰Det tåget är inte fy skam👍🤗