mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 27 maj 2021

en dag med massa FEL

 


hade som vanligt 4 maskiner i tvättstugan
laddade alla och skulle sätta igång
MEN
stänger luckan och trycker på start
FEL 
ringer till våran "fixare"
nu går inte maskinen igång
och luckan är LÅST


passar på att äta lite medan jag väntar


men han kom på en gång
och kunde öppna luckan
så jag får ur min tvätt
och kan byta maskin


han får dock inte igång just den här
men som sagt jag hade 4 maskiner
och i en körde jag bara lite ylle och de gick ju fort
så jag kunde ta den maskinen sen till fintvätten

när kl är strax efter 13 är allt klart
två timmar är perfekt


blir helt slut av att tvätta *fniss fniss*
så lite vila blir det


en tur till COOP röda torget
och i  dag fick jag en avstämning
är ju år sen sist
8 artiklar
MEN strul förstås
ja inte på mina varor utan på expeditens
avläsare...hon provade TRE stycken olika avläsare
sen fick jag lägg upp ALLA varor på bandet
och då funkade det
MEN när jag skulle betala strulade mitt coopkort i stället
ja ja säger då det ... hade ju fler kort som tur var


när vi kom hem
låg Hedda och sov


hon är en riktig tröttmössa
den gode kissen


kålpudding är grejer de


semifinal i Sveriges yngsta mästerkock




1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Har inte fått avstämning många gånger men för några år sedan så hade jag månadshandlat och vagnen var överfull,jättekö i butiken och jag fick lägga upp allt på bandet,det var svettigt...allt stämde men jag hade klickat på vita servetter istf blå men fy sjutton så stressigt det blev.Skönt att du fick tvätta klart och igår hade jag hellre haft katt en hund,herrejösses vad det regnade ☔️kram