mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 14 maj 2021

en BRA dag som slutade i KATASTOF


på morgonen kom Pärzon
o Picko o hämtade den trasiga 
tvättmaskinen


den tvättar som den vill
och stannar aldrig
men vad ska jag med 
tvättmaskin till
som har så bra tvättstuga 
i föreningen 


hej då tvättmaskinen
som nu får ger platts för lite annat


perfekt platts för Katt-toan


som sagt bara namnet som fattas
få se hur vi löser det


Heddas matplats
torrfoder o blötmat på golvet


vatten på bänken


och vi åt spenat på balkongen


så en sväng till Åsen och hämta 
små björklöv till dricka 


skogsviol så söta
Farmor Astrid ÄLSKADE dom
och jag oxå


3-4 liter löv i hinken


våt trasa i plastpåse
räddning till bjökskitiga fingrar


hemma på gården prunkar tulpanerna







så var det dax


men pilla bort lilla myran först


3 liter blad
3 skrubbade citroner i skivor


2 lite vatten
2kg socker (jag tar 1½)
2 påsar citronsyra =60 gram

koka upp lagen och häll över 
blad o citroner
låt stå i 2-4dygn på svalt ställe
smaka av 
blad smakar olika från olika träd
och hur stora löven är
sila av 
frys in eller drick upp på en gång


frisersalongen hade öppet fast det var helgdag


en Jansson till kvällen


KATTASTROF 
tyckte jag hörde TV så dåligt
så jag skulle skruva upp 
hörapparaten
MEN DEN FANNS INTE DÄR
bara örsnäckan i örat
tror den ligger i skogen
Suck o Stön


vad bryr sej solen om att jag tappat 
hörapparaten 
den går ner ändå och är vacker som 17
 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Så himla trist med hörisen,hoppas audionomem kan fixa en ny..fort.Kram och njut av resan även om du hör lite illa.Kissen bryr sig nog inte om du hör eller ej🤗