mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 22 maj 2021

De viste du inte ⁉



vet inte om jag sagt det MEN
balkongen är kattsäkrad
förut var den bara duvsäkrad
det gå numera inte att komma in under 
nätkanten ...lång nos på Hedda


under bordet på stolen i köket 
kan man oxå ligga


en tur till skogen där vi var för en vecka sen
och plockade björklöv
och där låg den
Tur jag tappat den en liten bit från själva stigen
för där far både hästar o människor
Tro det eller ej 
DEN FUNKADE 
med ett nytt batteri bara 


när vi kom hem hade killarna på gården
planterat lite nytt i rabatterna


rosor bl.a
ska bli roligt att se hur dom växer
 

Tulpanerna i våran rabatt är ju helt magiska


och rätt stora




efter skogen var vi till
Erikslund och fyllde på förrådet
av läkemedel


och köpte ett nytt balkongbord på IKEA



blev ju så himla bra


vet de är fredag
men jag missade pannkakan i går


rullen med ost
på den andra hallonsylt Yogurt o rivna morötter med apelsin


och så sova lite 
och få veta en massa jag inte viste som att 
Snoddas och Håkan Hellström är bröder
 jo de är sant 
eller 
 jag drömde så i alla fall



kyckling till fredagsmys
kattmat utan krydda 
människomat med 
Crispy Chicken Spice Mix



Hedda har nu lite kyckling till i morgon oxå



både djur o människor blev mätta


kvällen med Masked Singer final
kan säga att vi tycker det är roligare
och bättre än Mello


fast Hedda bryr sej föga











1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vilken otrolig tur att du hittade manicken 👍Har också följt masked singers,ett kul program men jag lyckades bara gissa rätt på Nassin,kul och lite svårt.Ha en fin dag