mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 23 maj 2021

det blev FEL men det blev BRA ändå


tog en tur och plockade lite blommor
efter en cykelväg långt från biltrafiken
ska göra 
fattigmans honung tänkte jag


regnet kom smygande
på Björnön finns många STORA träd


och en sandhög


som visade sej vara en bibädd
ett ställe för bina att bo på


tur vi bara är två då...


en liten fika fick det bli
även om dom har 
världens största våfflor med räkor
eller glass i stora lass


Vik ungdomar har tävling
det här ska bli kul
bygga hängränna och fylla hink med vatten
det var inte lätt för alla lag kan jag säga


när vi kom hem sov Hedda 
vilket vi trodde
våra lilla tröttmössa Hedda
ja en katt sover 16-18 timmar på ett dygn
så de är ju bra och passa på
när husse o matte inte är hemma


ja ni nu ska jag göra lunch på detta ❗❗


gick ju galant


och så får maskrosorna ligga här på tidningen 
så krypen kan gå sin väg
och jag hinner vila


då är det mesta av det gröna borta
och "bara" kronbladen kvar
lika delar kronblad o vatten
½ del socker
och lite citronzest 
koka i 15 min
sen silade jag bort kronbladen
och lät vätskan koka 
samman till "sirap"


så har vi då 
maskrossirap eller fattigmans honung


15.20 ringer Viktor från Mässen
och säger att jag ser du skrivit på FB
att ni ska på Janne Lucas i kväll
MEN i min bok står det att ni ska på 
konserten NÄSTA LÖRDAG⁉

Nej säger jag det är Janne Lukas
kl 18 i kväll

Det har blivit nått knas
för 18 är det fullt
men nu kl 16 finns det två platser
VI KOMMER


snabba ryck och vi hann i tid


en god sallad med sardeller till förrätt
olivolja på gott bröd


BBQ till huvudrätt


och kaffe o tårta på det



och Janne Lukas levererade





fullt ös för 7 gäster
det får ju inte vara fler än 8 sittande gäster på konserten


När vi kom hem satte vi fart 
med morgondagens 
soppkökssoppa
en variant av
"sjukhusssoppa"


ska förstärka den med⁉
jag har inte bestämt än 
om det blir linser eller havreris
det gör jag i morgon


ja och så var det detta...
inte orkade jag hålla mej vaken






 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Oj så härligt med musik 👏👏👏 Och mat,och kaffe,underbart 👍🤗