mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 16 maj 2021

två bra dagar (som tog musten ur mej)


då var vi i Gränna 
och väntar på färjan över till Visingsö


vi hinner fika


eller det blev lättare lunch





och så hade vi tur
det var Helenas tur att köra remmalag
när vi kom


en stilla tur runt på ön




här har vi vårt nattkvarter
Visingsö pensionat



ser ju bra ut


men kudden var hård


middag med 
förtidig firning av bröllopsdag







då jag druckit dåligt under dagen
ville min mage gå och lägga sej efter maten
somnade kl 20 ......


Lennart tog en tur i omgivningen 




och så tidig morgon
vaknade som vanligt kl 6
fixade lite kaffe
fanns ju vattenkokare o pulverkaffe
på rummet


frukost kl 8


i fatet längts till höger i bild
INLAGS STRÖMMING
synd att jag inte vågar äta det 
så här direkt på morgonen



ägget sparade jag till ett senare tillfälle


så var det bara att checka ut 
men kan varmt rekommendera stället


är man på Visingsö
måste man ju kolla
Visingsborg


såg dock inte ut så i dag





undrar vad den här stensättningen är för??





ett raj raj museum







kan säga att det var lite rörigt på detta ställe
men roligt


Wisingsborgs trädgård


och en kryddträdgård med
800 olika växter o blommor
och med anor från 1600 talet



julros




daggkåpa


smultron 


phlox av nått slag
tror jag


en sorts hyacint


vild tulpan


ormöga


vitplister
inte att förväxla med brännäsla
visserligen den går att äta den oxå



hittade på en "sophög"
torkade tistlar


dalia

och avluta med en ros


och så kom regnet 
och det blev dax för lunch
innan vi tar färjan över till Gränna 


husets hamburgare


bönburgare


men titta här då 
Helena han in och äta lunch med oss
innan vi vinkade adjö till ön


och på Grännasidan stod
Pia med våra Hedda
nu har vi Guld i lasten hem


en bilfika i Vadstena


och lilla Hedda har varit tyst hela resan
och nu vill hon INTE gå ur buren



här hopade hon upp till Lennart en snabb sväng
för att sedan tassa runt lite
och sen gömma sej igen


















 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härliga dagar men jag förstår att du är trött.Många intryck att sortera i skallen.Lilla Hedda är så fin,hon kommer att ge er mycket glädje när hon boat in sig🥰🤗