mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 13 mars 2019

12 timmar i bil

det som inte packades i går 
blir packat nu
kl är 6 och vi drar
1,5 mil söder om Sala gick solen upp


 i Tönnebro blev det frukost
Kaffe i min Stanley som jag vunnit
tack snälla Matti Koskinen för den

och lite av den här 
rätt god men SÖT

 så var det dax för lunch
i Sollefteå 
och mer kaffe
det är varmt än

ett helt magisk väder hela resan

 så var det dax för det obligatoriska besöket i Ånge

 Kronans Blommiga café

och så drack jag upp det sista ur den här

 så äntligen efter 12 timmar svänger vi in på "våran" väg

FRAMME
så himla skönt

fick en ny brödburk av Berit som passar så himla bra 
färgen är ju perfekt mot vågen

när jag skulle ställa in mjölken i kylen var den
VARM
ja inte mjölken utan kylen
och löken o morötterna luktade
ILLA
ja ja de är kallt ute så de fixar sej ett tag i alla fall
så vi kan få till en ny kyl
tur så var frysen hel...


fiskbullar blev det i kväll
sen var det inte långt till sängen
sov redan kl 21

1 kommentar:

Ellinor sa...

När du berättar om stugan så blir jag glad i magen,inläggen lyser av kärlek❤️❤️❤️