mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 20 mars 2019

All vår början bliver svår..ingen mästare född

 dagen började rätt kall.. -13°
men SOL

då det är så kallt ute får men göra nått inne så länge


inviger mitt "nya" rånjärn
köpt på loppis för 60 kr
inte lätt ska jag säga

det gäller att öva
och öva

inte blev dom vackra men dom blev goda i alla fall
lite ojämna i färgen får man säga
ja ja första gången jag gör rullrån 
så vad kan man begära 

 temperaturen har stigit och jag törs ut


Tony hade kört med snöslungan på våran väg
blev ju superbra sparkföre
 hem och fixa lite lunch
låda från igår
förstärkt med lite mer ost bara

 inte tusan kunde jag hålla mej inne när SOLEN bara vräker ner
fick bli en stund på altanen
tog fram en bättre stol och SOMNADE

kvällsmat blev en böngryta med tomatröran som bas
den jag gjorde igår

så var det åter dax att åka till BIBBLAN
och filmkväll med Lars
Hedebyborna ... 
oj va de dracks var dom aldrig nyktra

vi drack vi oxå 
kaffe o te för vår del
ingen pilsner och snaps
det är så himla trevligt med dessa kvällar
TACK LARS 

1 kommentar:

Ellinor sa...

En sådan härlig dag!Rullrån mums,kan känna doften👌👌👌kram