mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 6 mars 2019

Semmeldagen ...varför då?

 Var kom den ifrån
en bild jag målat -84
Det är lite kul med saker som 
svischar förbi i flödet

 blev så glad när vi kom till tvättstugan
nya fina korgar att lägga tvätten i
gallret överst går att fälla ner 
så man kommer åt tvätten ordentligt
fiffigt och bra 
tack snälla föreningen
även två nya torktumlare

 det är ju Semmeldag

vill du veta varför vi äter semla idag
klicka här och lär dej lite mer

 och där tog det stopp

 Lennart passar på att stryka lite skjortor 
när nästa omgång tvätt är i tumlaren

 hade fixat en köttgryta med fläskytterfilé o kantareller o enbär
den stod på spisen och ugnsrostad potatis o morot
var bara att värma när vi kom hem från tvättstugan

ännu en gammal grej jag gjort

 mera mat
 soppa i kväll

Lennart var på bandy
två GRÖNA lag möttes
VSK mot Hammarby
6-3
själv tittade jag på Farmen
oj oj säger jag bara
där blev det ordväxling på hög volym
spännande att se i morgon om alla är kavar
eller om några får åka hem
p.g.a dåligt uppförande

så var nästa julklapp klar

1 kommentar:

Ellinor sa...

Misstänker att Diana kommer att bestraffas för sina ord😘