mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 2 mars 2019

så var det REDAN mars .. huj va de går undan

 letade efter ett linne på nätet och hittade ett dropps mönster
det var ett så gammalt mönster att garnerna fanns inte längre
men Eva-Lena hade ett lika dant fast svara fåret
så det var bara att välja färg på garnet
fick bli lite ljust lila 

 in en sväng på Dollar och utanför rivs det för fullt
tänk att där har jag jobbat på 70 talaet
Konsums charkfabrik ... paketera korv o lever
sen ett tag inne på slakteriet och paketera fläsk

 Lennart bjöd på lunch i dag
en tur ut till Björn på Mässen


 nästa gång ska jag BARA ta sallad
så mycket gott 

 men jag får säga att fläskNoisette  var superb
det här är 25% av portionen
(jag åt upp även dessa 25%)

 50% fick följa med hem

avslutades med kaffe och liten kaka

 Kvällen blev det pytt i panna på riktigt
råstekta rotfrukter

kött o korvrester 

Lennart vill ha stekt ägg

de hoppar jag över

 Vackra solnedgångar har det varit i veckan 
så även i kväll

får göra klart i morgon
den har legat i påsen allt för länge nu
har ju bara virkat på rosa filten 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Oj oj oj så gott det såg ut👍👍👍👍kram