mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 22 mars 2019

Bullar med stom

 ingen kan väll ha missat
 att den 21/3 är det 
ROCKA SOCKAN
en dag för allas rätt att vara som dom är

 men vilket väder 
det snöar och regnar om vartannat

 och vad gör man då ..
jo man bakar
så härligt med ett paket jäst i frysen
bara att baka när andan faller på

 Rimbobullar blev det


så var det snö 

 bullarna ska ju jäsa två timmar
men jag tro det blev för länge i mitt varma kök

+28 i köket känns ju "lagom"
så blir det när man eldar i spisen


 men bullarna blev goda i alla fall

Tony gör sitt jobb
tog även en sväng på våran gård

det är ju torsdag
PANNKAKA


jag åt inte upp hela på en gång
tog det i omgångar
och det gick bra

julen kommer närmre för var dag.... eller nått

och ute har det varit STORM på eftermiddagen
lugnade sej något till kvällen 

Inga kommentarer: