mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 21 mars 2019

Har du ätit fisk o blodpudding tillsammans???

 jag bara ÄLSKAR ekorren
han får äta hur mycket han vill
av "fåglarnas" mat

dagen artar sej 
kan man säga
det har kommit lite snö
granarna har ett tunt täcke

 och man ser tydliga hjulspår
efter Lennart som åkt till jobbet

 nu händer det saker i "Lars sväng"

 nu ska trumman under vägen tinas upp
kanske inte det lättaste 
men Tony är ihärdig och duktig
kommer mer hjälp i morgon

jag tog en tur "runt" byn i dag
det blir lite mer än 2,5km
och nu är jag snart hemma
bara backen ner och sen till vänster

min lunch 
böngryta o ris

 Lennart var på annan ort ...
han jobbar ju i byn
och hade tur att få vara med på 
smakprov från SAPMI


 spänd förväntan innan det öppnar

 Bästa samekocken
 tillika samefotografen o  slöjdaren
Kristoffer Ålstöm
(det är ju han som gjorde min grötslev) 
serverar god bitar
till folket

 röding med vitvinssås på blodpudding

 stekt sik med Morot o avocadoröror

långkokt renbog på palsternackspure

och lite kaffe på det

Maj smörjer kråset
MYCKET gott





  jag fick i alla fall en bok när han kom hem

 här hemma blev det kokt kyckling med sötsur dillsås
till kvällsmat


och jag har börjat på en julduk 
kunde inte hålla mej
måste ju kolla dom nya mönstren jag fick..

1 kommentar:

Ellinor sa...

Snö är vackert när det är vit dnö,händer ca en gång per år i Stockholm😘😘😘kram