mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 15 mars 2019

en NY bekantskap ...tror jag

äntligen har jag hittat ett värmeljus som passar
i min gamla fina ljusstake
och guldstenen som Lova målat ligger bredvid
som ett sommarminne

frågan är om det är en adventsstake
då det är fyra ljus
men vi använder den året om
ska se om jag hittar några fina ljusmanschetter 

det tog inte många timmar innan fåglarna kom
Domherre, Nötväcka, Blåmes, Entita o Talgoxe 
så himla roligt

Mannen i huset behöver få en omgång
med saxen


 så där jag nu ser han inte ut som ett troll längre



så  var vi in till byn och provianterade
grynblandning blev jag dock utan


Som sen bör så blev det en tur in till Janne
och Lennart åt en semla....
strykande åtgång

sylta o potatis 
så himla gott

vila på maten måste man
i alla fall jag


 nu har jag PROBLEM
fick se en "ny" fågel vid fågelbordet
var det en svartmes

en talltita med för mycket svart

 eller möjligen en lappmes

såg den bara två flyktiga gånger 
måste kolla ordentligt
hoppas den har vita sträck på vingen
då är det klart en Svartmes

Lennart for på Trädgårdsällskapets årsmöte
jag åt choklad o tittade på Mästerkockarna 

1 kommentar:

Ellinor sa...

I mitt huvud hör jag"hallå alla djurkompisar,Måd och Lennart är här"käket är fixat👍❤️IVästerås är det dom hemlösa i Yttervik är det alla djuren!Guldstjärna från mig❤️❤️❤️