mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 29 mars 2019

ett MYSTERIUM är löst

 det REGNAR/SNÖAR
inte lätt att se mina fåglar idag
men dom är där 
och ett helt gäng med grönfinkar kom oxå 
har bara haft enstaka förrut

 ja ja nu börjas det ... 
vet inte om vi tar oss upp till stora vägen
här är rena skridskobanan

 men titta där mellan träden 
en traktor
och i traktorn sitter bästa TONY

han kom och sandade våran gård

 
 ett MYSTERIUM är löst

 Lennarts jobbarskor var borta
både han och jag visste/trodde att dom var packade
och med till stugan... men INGA SKOR fanns
Ringde hem till Kjell o Gunilla och dom var upp
och kollade om påsen stod kvar i hallen
Gunilla letade runt i hela lägenheten 
men NEJ ingen påse, inga skor
och här fanns dom ju inte
MEN i dag
 när Lennart skulle ta påsen med spännremmar 
som han hade i bakluckan på bilen
det var inga spännremmar 
det var ju skorna

 så nu firar vi skorna återkomst 

 kassler och vitlöksdoftande potatisgratäng
riktigt smaskens

 Tog oss upp till vägen och inte till byn
jag hade bekymmer med mitt lånekort
kom inte in på bibliotekssidan
Karin fick hjälpa mej
vet inte vad felet var men helt plötsligt gick det i alla fall
hade med lite saffransbullar med mandelmassa
alltid välkommet 
och jag så passade jag på att låna såklart

dagens post
dom är inte snabba i Norge med att ta in vägavgift
27 aug  var vi på Norgetur
i dag kom fakturan
70 NOK = 79,15 SEK

 korv med bröd till kvällen

lite lyxigare variant
inlindad i smördeg

det har regnat hela dagen
och det blåser kraftigt i byarna

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det som inte är stulet kommer alltid tillbaka Ha det bra trots skitvädret 🍀Kram