mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 17 mars 2019

Han heter Sixten....


 så var det fastslaget Det är en Svartmes
snabb som blixten därför heter han Sixten

 solen lyser med sin frånvaro
och det fjunar lätt från skyn

 vi var till Hemavan för att handla de som inte fans på Konsum
och det första jag ser är detta  
en kyl FYLLD med torrkötte
bilden tagen till Marie 
hon vill ha en en laddning med hem
och det ska hon få 
precis som vanligt
grynblandning hade inte heller dom 
fick nöja mej med sportgryn

 så har kittet med provtagning kommit
från statens veterinärmedicinska anstalt 
det gäller prover från fågelbord i hela landet
 kan man vara med och hjälpa till så gör jag det

 har lagt ut en fråga på FB 
om mättande soppor som är vegetariska
Roligt med lite nya till Soppköket tänkte jag
Den här grytan/soppan ser ju JÄTTEGOD ut
ska jag prova nån dag här 
dock inte 10 portioner mera 2

 kokt korv blev det till lunch
med pepparrotssås

 efter sedvanlig middagslur 
blev det kaffe och nyköpt kaka
tunn o fin

mini OREO

vi hade halvruttna äpplen i fruktskålen
(bild från nätet)
 dom fick blir till en äppelgröt
så gott 
rundkorniga risgryn 
kokade bara i vatten, äpplen och en kanelstång

Kvällsmys på hög nivå 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ha en riktigt skön söndag❤️