mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 16 mars 2019

Vilken dag.....

Frukost inte så mycket
men det räcker åt mej

 Vi  har tre fönster på vårat kök
Öster ut
 Väster ut

sönder ut 

 byta gardiner
strykbrädan köpte jag 1967 när vi gifte oss
bra grejer håller

 å va skönt
 nu är julgardinerna inlagda i skåpet 

 Lennart åkte in till byn
det var en lampa som blinkade på instrument panelen

jag passade på att fixa till en kålpudding

 nu får den stå här medans jag tar en promenad

 blev till tre fulla lådor till frysen
och en låda att ätas på söndag

 helt magiskt väder

 kan säga att jag blev HELT SLUT
trodde inte jag skulle ta mej hem
Gick med stavar och fick så ont i händerna
kan inte hålla ordentligt i stavarna
tur jag inte gick långt

Lennart var ju in till byn
han hade lika fint väder som jag

lappskojs till lunch

 sov i TVÅ timmar

 förstår inte är fortfarande helt slut
och har ont i kroppen 
är ju inte kul men men så är det

sen fick jag fika på "hörnet"

 och lite fika piggar ju upp

här ser man spår av våran ludna lilla älskling

han med lång svans o tofsar på öronen
NU ÄR HAN HÄR

tänk va kokt fisk kan vara gott
här med äggsås o ärtor

kvällen blev det Farmen o virkning



2 kommentarer:

Berith sa...

Hoppas ni får en fin vistelse ��

Ellinor sa...

Fantastiskt väder👍👍👍