mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 28 mars 2019

Blir inte alltid som man tänk men det blir ändå...

 GOD morgon kära vänner
en kopp rykande kaffe är aldrig fel 

 TVÅ ekorrar en på fågelbordet och en på marken

 men vad är detta Jag skottade ju igår

 bäddar o fixar tänker lägga mej i solen

 men vad händer jo det börjar snöa
kornsnö

KORNSNÖ är nederbörd i form av mycket små, vita, spröda partiklar av is
Partiklarna är platta eller avlånga och vanligen mindre än 1 millimeter
De faller vanligen från moln av typen stratocumulus eller stratus


 där borta i snöovädret bor jag

 och där försvann solen på riktigt

 ja ja går väl in och bakar en sockerkaka i stället

 blir så glad när jag ser mitt o farmors överkast/filt
ja det var nog fler som stickade en ruta eller två 
men det var vi som gjorde det mesta
och det var jag som virkade samman alla rutor

 mat mot min vilja
Lennart älskar blodpudding men det gör inte jag
får ändå offra mej ibland
här med vit sås, bacon o vinbärssylt

en vacker solnedgång 
lite svårt att låta bli att fota

2 kommentarer:

Ellinor sa...

En sådan underbar filt👍

Dennis sa...

mysigt med ekorrar =)