mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 26 mars 2019

Rätt svar på gårdagens fråga..är....

 en otroligt vacker morgon
och stilla det blåser inte
vilket känns skönt efter stormen

undrar om jag inte ska baka lite
sockerskorpor

jo de får bli så




dom är så himla goda 
nästan lite för goda
får sätta på locket 

 har en massa slattar i kylen som jag måste göra av med
här är det kassler o currygrytan
blev lunchen

 kollar runt lite efter recept på vegetariska soppor för många
få se om jag kan få till en liten receptbok till soppköket
här är det högsbosoppa
(kan tänka mej potatis i den
 i stället för att reda av den med vetemjöl)

 mera rester ... lite spenat och några potatisar o kassler

 blir till två pajer som jag lägger i frysen till senare

 solen skiner än när Lennart kommer hem
han skottar av altanen 
då försvann solen
ja ja då var den snön borta i alla fall

 stamp på bron 
knack knack på dörren
där kom Tony med lite 
torrkötte 
TACK TACK säger vi 

 ett riktigt bra våffeljärn

 en riktigt bra trotjänare


 prickig korv o crème fräsch
och lite sallad
RIKTIGT gott

 men grädde o hjortron är ju BÄST



Rätt svar på gårdagens fråga
MELLANpåsen blev det 


1 kommentar:

Elin Alenius sa...

Vilka härliga bilder...
Gott med våfflor och torrkött. Har inte plockat fram det kött jag tänker prova torka iår, men hinner nog ännu. Fick två bitar griskött av Mamma och Pappa, för att testa.