mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 31 mars 2019

Vinbärssylt utan vinbärssmak

Det har snöat i natt igen

 och det kommer mer

 stormbyarna kommer och går

 men där ser man 
Tony kommer förbi och fixat till gården

 några varv med traktorn 
och gården är skottad

 våran gulliga Ekorre

 och så dök hen 

 och kom upp igen ...

 han letar mat under snön

 det blåser och ekorren är smart och håller sej under snön

för som sagt det BLÅSER

 en tur till byn
och Lennart fick sej en semla

 pytt när den är som bäst

får bli dagens lunch

bäst att passa på när solen skiner
men jag kan tala om att det var inte så skönt
det blåste kallt

 hade smördegsplattor kvar
och några korvar

la en skiva ost på smördegen innan jag lindade inte korven
gott gotti gott gott

Bakar en scones till kvällens "mörker"

 kvällens utebelysning

 lite ljus i hallen

 även på TOA... man måste ju se var man sätter sej

 i köket var det mys på hög nivå

köpte svartvinbärssylt på ICA
kan säga att den smakar inte som jag tänkt mej

det var 51% vinbär i sylten
men jag hittade inte vinbärssmaken ändå

blev en tidig kväll... 
man blir lite lurig när det är skumt inne
och i morgon är det ju ny dag och ny tid

1 kommentar:

Anonym sa...

Hemgjord pyttipanna är sååå gott��kram