mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 11 mars 2019

sista söndagen på länge på mitt älskade soppkök

 vilken vacker morgon
i dag får jag se lasarettet från mitt köksfönster
långt där borta i fjärran

 lite gröt till frukost
få vara lite försiktig nu med va jag stoppar i mej

när vi kom till Mässen 
stod Björn och kokade en god 
dragonsås till Soppköket
den var inte riktigt klar
så vi fick ta en fika så länge

såsen var till kyckling o bacon 


När vi kom till Soppköket kokade vi 2 kg ris
och så blandade vi i allt i stora grytan
Maria syns nästan inte bakom grytan...fniss fniss

 Kia hade kokat en grönsakssoppa 
så god med bönor o lime
men hon var inte nöjd
men våra gäster åt upp allt i alla fall
och jag tyckte den var supergod


Lena hade köpt en ost




 strykande åtgång på kycklingen
kan jag få lite mer ... lät det titt som tätt
det blev 5 matlådor kvar av det stora koket

30-35 glada gäster och alla blev mätta
Nu dröjer det ända till maj innan jag ser
"mina" gäster 
va jag kommer att sakna dom

våran egen mat när vi kom hem från köket

jag mixade min soppa 
den blev god

kvällsmat till Farmen 
äggröra o makrill 

så blev det farmen och Spårlöst

och två kapitel i boken

1 kommentar:

Ellinot sa...

Soppa,mosade fiskbuller och gröt är en bra start för att komma igen👍Är så glad att du kan äta❤️Soppköket finns kvar när du återvänder från stugan👍👍👍kram