mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 19 mars 2019

är huvudet dumt ....

 fixar en gryta med tomatsås
den kan bli lite olika i slutändan
den får nu stå  här och puttra nån timme

morgonen började GRÅ
och med småsnö

men fram på fm blev himlen blå
och jag MÅSTE ta mej ut
i svängen vid Lars
har det börjat svämma över
inte kul
få se hur det blir
jag tycket det är jätteläskigt att köra där
stupar ju rätt ner på andra sidan vägen
och det svallar rejält 

jag och sparken

 tog mej ner till ställverket
trodde i min enfald att skoterspåret gick runt 
där men INTE då
snön hade drevat och jag fick BÄRA sparken

 helt slut och då menar jag HELT SLUT
ja ja är huvudet dumt får kroppen lida
men det var väl motion 
tur det finns matlåda 
kålpudding från igår
Lennart jobbar och äter på byn

 så där ja då har jag kvicknat till 
mat o vila gör susen 
eller jag inbillar mej det i alla fall
tomatröran ligger i botten på formen till vänster
sen på med korv o ost Blir bra till kvällen
i den högra formen är det Äppelgröten + några ägg
blir en pudding

 när min hjälte kom hem satte han igång med att skotta

tur det finns en bänk att vila på 
mellan varven

så var det dax för kvällsmat
korven med tomatröra och en klick crème frech 
och hemkört potatismos

kvällsfikat blev puddingen

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Ibland blir motion dumt,tur stt du orkade ta dig hem,vila idag❤️❤️kram

Berith sa...

Du får vara lite försiktig med tanke på att du nyss varit sjuk också