mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 4 mars 2019

VASALOPPET... men jag såg inte målgången!

 HALLÅ 
men vad är detta
fulväder i dag när det är VASALOPPET 
ja ja väder styr man inte över

 ja Vasaloppet jag
då äter men frukost framför TV
vi fick dock inte se målgången 
för kl 11 var det dax att åka mot Mässen 
för att hämta mat till dagens soppkök


 Men först soppa bilen som var full med snö

vi fick massa korv i ugn
med magisk god sås

 kokade 2kg pasta 

 skar i korven och blandade i såsen
RYKANDE åtgång får jag säga

 och min böngryta blev en soppa
även den försvann i ett naffs

 gott bröd som vanligt från Kopparlundens bageri


 Maggan hade bakat både Bullar

och pensionärskaka


låda med hem 
här är det stekt strömming 
8 lådor med strömming o lika många med korv tror jag 
allt gick åt

 en av våra stammisar fick en ny mössa

och då blir man så här glad
mätt i magen 
en matlåda med "hem" 
och ny mössa

tröt o lycklig landade jag hemma
och fortsatte med mat
ja för även vi behöver äta
det bliv lite uppstekt potatis o bönor 
och salladskyckling tror jag den hette
köpte ett paket med färdigstekt/skivat
till halva priset kort datum och la i frysen
nu passade de perfekt för de gick ju fort

kvällen = Farmen o Spårlöst o Virkning

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Målgången i Vasaloppet var gula västarna,norrmän så långt ögat skådade,duktiga är dom👏👏Återigen har ni gett människor värme för en stund,det är kärlek❤️

Berith sa...

Ni gör ett fantastiskt jobb med soppköket!