mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 10 mars 2019

HURRA lördag och jag får åka hem på eftermiddagen

 solen stiger sakta upp 

 smyger ut i korridoren ... 
det finn lite kaffe kvar i termosen
dock inte varmt men ändå

 så kom min frukost...
VÄLLING o nybryggt kaffe,
vatten o medicin

Lovade ju att du skulle få se 
Västerås lasaretts meny...









soppa nr 29
kalv med blomkål
(den får dock bara 2½ av 5)
efterrätt nr 66
Drottningsoppa (5 av 5) 

så var jag då äntligen hemma

min säng är i alla fall min säng
även om jag tyckte sängen o kudden var sköna
på lasatettet

morotssoppa/puré hemma 
en morot en potatis och en bit lök
helt ok

 så var det dax att fika hos grannarna
tråkigt när dom hade köpt goa munkar 
och jag satt där och drack blåbärste
men det blev en trevlig stund ändå

 kroppen skriker protein
så då boostrar vi
kokt ägg 
makrill
och gröna ärtor

kvällen framför TV och mello

Inga kommentarer: