mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 30 mars 2019

i dag har det varit väder hela dagen ...


 en mindre sjö på våran gård just nu

 och som det kan vara här i fjällen 
skiftande väder

 så kom det lite regn

 sen blev det snöstorm

 köpte billig köttfärs i går 30:- kg
kort datum så det var bäst att skrida till verket 


ett bläck med köttbullar

fick ju inte plats med fler bullar på den plåten
så jag gjorde några burgare


 skulle koka soppa till mej själv till lunch tänkte jag
kokade morot o potatis o lite lök
men moset blev så gott 
att jag skippade soppan och åt det som det var
tjock soppa kan man säga

 även Doris är hungrig
eller i alla fall sugen 

när Lennart kom från jobbet 
blev det köttbullar o stuvade makaroner
hans favorit

kväll i vårt käll

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Blev ju en bra dag..trots väder👌

Berith sa...

Så mysigt ni ser ut att ha det