mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 2 september 2019

byteshandel....

 1 september och det är så underbart skönt 
vi kan sitta ute och äta frukost

 så till kyrkan 

 Elisabeth är bra som präst 

 Anders läste texterna


 så var det dax för fika.....

 tur jag hade bakat två kakor


 rykande åtgång på kaffe saft o kaka

 hemma blev det att skära ner potatisen i köttgrytan
och värma ... det blir ju så gott

 Nu börjar björken bli gulfläckig 
hösten är här

 viken tur det blev 10 rutor kavar på kakan
så vi fick lite till kaffet här hemma oxå

 virkar på...

 det är så mörkt
men inget regn...bara droppar

 rotmos o köttkorv
blev kvällens middag

så knackade det på dörren
och dessa fiskar kom in...

bytte mot en låda kåldolmar
TACK snälla Tomas 

 den lilla fick bli till Lennarts kvällsmacka
sikarna fick lägga sej i frysen

 så där 
nu var dom klara...
ska bara tovas lätt och ruggas

 min kvällsmacka ..
tänker på min farfar
 Han skulle varit här och delat den med mej

då var det dax för dusch 
innan jag har träffen med John Blund

1 kommentar:

Ellinor sa...

Sköna söndag👍❤️