mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 5 september 2019

Nu är Lennart GLAD....

 dagen började på återvinningen...

 och är man i byn blir det ju naturligtvis en tur till Janne
idag för att köpa limpa
och vi  hade tur det fanns EN västerbotten kvar
 och så ta en fika såklart 

 och nu 
ÄNTLIGEN
det lilla rosa kortet ligger i plånboken

 snabb lunch

 "är du vaken? det finns fika"
bara att pallra sej ur sängen
när jag ser min kopp ute på altanen

 Lennart plockade svampen på gräsmattan
innan han skulle klippa

 lärksopp

nu är dom torra 
dom jag la dit för nån dag sen


 och här ligger dom nya

 en burk med blandsopp och en med lärksopp

nu MÅSTE lingonen mogna snart
fick ta till några djupfrysta och fixa sylt idag

 Lennart har varit trädgårdsmästare hela dagen

 isterband och stuvad potatis...
kan säga att dom var ingen höjdare
såg ut som vanliga isterband i längd
blev knappt 10 cm när dom var klara

 stekte i ugn som jag brukar
lägger korven i en torr bunke...

½ dl fett släppte som ifrån sej
var mjuka och väldigt finmalda
smaken var ändå RÄTT ok
men jag köper den inte igen

helt klara

nu när det är risk för nattfrost 
får salladen stå inne

kvällmacka de lux

vacker kväll...

1 kommentar:

Ellinor sa...

Skönt att han fått tillbaka lilla rosa👍Klar din mage svamp?kram