mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 3 september 2019

en liten tur till Norge...som inte blev som vi tänkt...

 VAD HÄNDER 
i gamla Sunds????

 trodde det var vitvaror
ja dom var vita 
men det var en köksinredning tro jag 

 kan du gissa den här mannens yrke??
svar i morgon...fniss fniss

 ja vi tog oss en tur till Norge

första stopp Umbukta fjellstue

 sen blev det Askaladde
som hade byggt ut
och hade mycket märkliga priser
DYRT på vissa saker 

 jag skulle ha en liten vas
den första jag hittade var i pressad glas
och kostade 50:-
den fick stå kvar på hyllan
(bild från nätet)


så hittade jag dom här två
10:- st var mer lagom

 sen blev det en tur till turistinformation 
Lennart ville ha lite info om
Vildmarksvägen 
som går från Majavattnet till Korgen

dax för lite lunch tänkte vi
men se det tänkte inte No 3
öppnar 15 på måndagar
och klockan är ju knappt 13
och inte nog med det 
de REGNAR 
(bild från nätet)

ja ja vi fortsatte då till COOP
tänkte att där kan vi äta
DYRT förstås vi är ju i NORGE
160:- för dagens
ja ja vi måste ju ha nått i magen
Men se så blev det INTE
DATASTRUL
 vi blev utan mat IGEN

 Macken blev vår räddning...
kyckling och pesto lät ju gott
men det smakade som det luktade
 i ett trapphus på 50talet
+ att den var degig... 
SUCK

 men Lennarts lilla burgare var i alla fall snygg
och helt OK i smaken

 ja ja hem kom vi och mat blev det

 jag gillar korvgryta
de åt vi mycket när jag var barn
nostalgi 

så är vantarna klara 
ska bara ruggas klart

hade ett par vantar på G som tur är
nu blir nog även dom klara

1 kommentar:

Ellinor sa...

Blev ju en....annorlunda dag😂men sådana dagar måste ju också få plats👍kram