mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 20 september 2019

Torgny Lindgren han kunde han ....

 kl är 6 och det är "SNÖ" och -1,2° 


 inte mycket men ändå...


 i alla fall så mycket 
att Lennart måste skrapa rutorna

 han skulle ju skjutsa mej till 
ABF o handarbetsjuntan

 Irene hade bakat blåbärsrulltårta
så himla god ... 
kolla servetten "fniss fniss"

Sara väver band 
hon är ju liksom proffs

och på väggarna sitter en utställning med
Nina Söderströms tavlor om hållbarhet
här är det Kåtabränning....

 Lennart tog en sväng till Hemavan

 Det är INTE kul detta...
när man exploaterar mitt i naturen
för att några få ska få bygga 
ONÖDIGT dyra fritidshus









när vi kom hem blev det pölsa o vila för mej
 Lennart tog en sväng med kameran även hemma i byn
det går undan med garagebygget
nu är det tak

 det här fina lilla huset är till salu
så vill du bli granne med mej 
SLÅ TILL


när jag vaknade skulle vi fika ute
men tro det eller ej det började regna
så det var bara att packa sej in igen

korv o mos innan vi for in till byn igen


lite mingel innan föreställningen 




kan säga att Torgny Lindgrens texter är starka
har du inte läst Merabs skönhet 
GÖR DET

på kvällen fick jag en beställning på två kompisar
ska se hur det går

1 kommentar:

Ellinor sa...

Fick också skrapa rutor när jag skulle till provtagningen⛄️kallt