mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 19 september 2019

en dag mitt i veckan....bara så där

 Hösten är på ingång på riktigt

 och bästa lilla Hannah fyller år
här skulle hon fylla 2...

 här vart hon Plupp
på  en "Rallarsving" i tillberga

Så gifte hon sej med bästa Henrik
och i dag fyller hon 32... åren går med rasande fart

 vi firar Hannah med ett besök hos Janne 
Lennart tar tårta och jag ett gott bröd

 tycker den här tavlan som sitter på fiken är rätt frän..

 jag säger bara svensk husmanskost

 stickar vidare på tröjan... nu är alla "utlägg"gjorda 
så nu är det bara att sticka tills ärmen mäter 47 cm

 när jag vilade tog Lennart en tur på byn
 för att se vad som händer...

 Takstolar på plats

 Traktor släp o grävare

 på stora släpet


 mot Storuman och jobb

 Nya ägare i det här huset...
dom var dock inte hemma just i dag

 inte så illa utsikt dom har

 Minnen från förre ägaren
som var äppelodlare

 alla pinnar på plats... nu kan snön komma

men här heter det ju bäck förstås 

 en ny rätt för mej..

 spenat i botten på med fisken salta o peppra
häll på en citronsås och toppa med parmesan

 in i ugnen och när potatisen är klar är fisken klar
kommer att göra det igen men då med hel spenat
blir lite snyggare då skulle jag tro

nu är andra ärmen på gång oxå 
ett nystan räckte till 45 cm
så jag slutade där 
och tar som två sista cm när nästa ärm är klar

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det receptet snor jag🤗