mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 15 september 2019

I glada vänners lag...

 fodret i Lennarts regnjacka har gett upp...
på flera ställen...

 men med lite nål o tråd blir den hel igen

 nu är det höst här i byn ...på riktigt

 det är lika varje år
den ena björken grön den andra gul
kan undra varför


lunch på det som fanns i rotfruktslådan
+ lite spagetti och en grönsaksbuljongtärning 

 börjat på kanten ...ser ut att bli bra

 en sista sommarhälsning skulle jag tro

 på kvällen var vi bjudna till Klippen
och Ulla o Krister

 ser rätt lovande ut eller hur
kan det bli fisksoppa??

 hur som börjar med sill o potatis
MÅSTE fråga Ulla om sillreceptet
SÅ  HIMLA GOD

 HURRA de blev fisksoppa
kommer att göra den hemma
från TV programmet Timjan, Tupp o Tårta

ljuvligt doftande parmesanbröd

samtalets vågor går höga

 och magarna är mätta...



 Tack bästa Ulla för maten så himla god

 och sen kaffe i Ryska kopparna
som varit i karantän så vi inte fick kolera
eller hur det nu var 😁

 vem kan motstå glass o chokladsås??
ja inte jag 
tur jag hade mat i magen så jag kunde ta en sked

 TUSEN tack för en trevlig kväll

 och tack snälla Lars för boken

blir fin läsning
och tittning 

en sån här dag är det lättare att tränga undan 
herr Sjögren även om han pockar på 
nått rent förfärligt
han tvingade mej dock att sova
2 timmar på eftermiddagen 
jag fattar inte varför 
han håller på 
så här

1 kommentar:

Ellinor sa...

Sjögren och magbacilusker kan dra åt pepparn tycker jag🤭Hösten är mysig när man kan göra grytor och soppor,kan man väl hela året men hösten är gryt och sopptid för mig👍