mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 10 september 2019

VART tog VÄRLDEN vägen???

 men oj så dimmigt det var

 världen var helt borta...


 men på väg in efter "dimmfotande" 
hittade jag lite svamp på gräsmattan 

 satte två kakdegar till
vill ju ha lite kakor själv oxå

 så lättade dimman....
och man ser att det finns nått där bakom ändå

 fiskbullar till lunch

 medans jag vilade tog Lennart en promenad

 och sädesärlan tvättar sej

 synd att den inte är så "god"
men fin är den

 blåmesen solar sej

 fina Köxiken 
eller som den heter i fågelboken
Lavskrikan



fina fiskeplatsen
Harmoni heter den...
och finns i våran by 
de ni

när han kom hem var kaffet klart

 så blev det LYXMIDDAG
potatissallad gravad fisk hovmästarsås och ägg o grönt
jag behöver nog ett nytt recept på såsen ... helt OK men 
jag vill ha den lite tjockare    

så var det dax igen
men i kväll blev det bara en deg..

lite tröttare i dag än i går känner jag
har mer ont 
men va tusan jag lever


då var båda utlästa
och kan lämnas tillbaka till bibblan
i morgon

1 kommentar:

Ellinor sa...

Du är en sann kämpe💪🏿kram