mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 6 september 2019

ingen pannkaka!

 Morgonstund är en väldigt bra stund...

 så var det dax för veckans höjdpunkt

 "stickjunta" på ABF i Tärnaby

jag virkar på filten till
"killen i kulan"


 Lennart var  till Klippen


 och fotade Märkesforsen

 och lite nysnö på fjälltopparna

 så hämtade han mej kl 12 och vi åkte hem och käkade pölsa
Lennart fick ett stekt ägg till sin portion oxå


 när jag vaknade efter vilan
stod en hel kartong med "guld"
på köksbänken
BÄSTA grannen hade varit här igen

 lite till frysen och lite i magen
tack Tommas så himla gott

 vilken kvällsmacka
kantarellstuvning o falukorv

nu är det mörkt ute....

1 kommentar:

Ellinor sa...

Fick en jätteladdning av gula kantareller av en vän häromdagen.Kan ju inte äta svamp men när jag piggar på mig ska jag göra kantarellsås och sila,kantareller ger ju underbar smak.Sticka/virka och ha skoj👍