mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 27 september 2019

Vad kan man säga om den här dagen då?

 Började med handarbetsjunta på ABF
virkade klart Blå filten
ska bara fästa lite trådar när jag kommer hem

 träffade en underbar liten/stor hund

 så var trådarna fästade

 och Nusse fick en filt

 När jag var på "juntan" for Lennart och fotade som vanligt
här är byn från Laxfjället 
eller ja man ser den ju inte för dimman förstås


 Biellojaure 

 även fjällsjöar drabbas av grönalger
äckligt kan jag tycka


Strömstaren

 dimman hade lättat när vi for hem 
efter att ha besökt Sonja på hemmet
hon är liten och trött men ändå vid gott mod

kl hade ju hunnit med mer än lunch
så värma fiskbullar och vispa pulvermos
var de ända som gick tillräckligt fort


 Å så roligt fick det här på mail idag

 så har jag fixat lite sylt


 Blev inte så mycket men det blev i alla fall
8 burkar till frysen med sylt + 1 låda  hela lingon
och 1 burk till kylskåpet 

 pannkaka de är ju torsdag

 men den nya sylten...så gott

 Åke o Lena kom på kvällskvisten

och titta vad vi fick
fina underbara ägg och KAFFEOST
vilken lycka
1000 TACK

1 kommentar:

Ellinor sa...

Kommer att sakna dina fina bilder när ni far till erat andra hem men jag vet ju att ni snart är tillbakaDet är många på soppköket som blir lyckliga snart👍kram