mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 7 september 2019

TACOS de är ju fredag

var in till byn och köpte små plastpåsar
ja jo ja vet
vi ska inte använda plastpåsar
men har inte hittat nått som är lika bra till detta
kantareller 100g i varje påse 

 Lennart var in till Tobbe och lånade slipen
så nu är staketet på altanen fixat o nymålat

 enkel lunch

 Det händer saker uppe vid Tony

 ska bli ett garage så småningom 

 nya grannar på andra sidan sjön ...det eldas ser jag

 Våran  lilla bäck....
har fått fart efter allt regn



 våra postlåda är minst...
men jag tror vi får dom största breven

 snart kommer snön......

 undrar om jag ska plocka lite nypon och torka... 
eller göra marmelad??

och detta tror jag är en kornell
rätta mej om jag har fel

 fick tips om en Tacolasange i torsdags på "syjuntan"
klicka här receptet

 nu har vi mat i flera dagar...
räcker till två gånger till
en låda till frysen 
och så blir det lunch på söndag 
när vi kommer från kyrkan

 de var gott men inte riktigt min grej 
men ändå ... hade vego färs
fick ju ett paket GRATIS 
på Konsum här om veckan 

 så kom bästa grannen igen då....
en kanadaröding den här gången

½ blir gingravad

hade dock ingen gin i dag 
men den köper jag i morgon
och skvätter på lite då
hoppas de funkar

 här finns receptet

Lennart hittade tre stora fina
röksvampar
har nu googlat och kommit fram till 
skala och steka
får bli ett fall för morgondagen
om dom är lika fina i morgon förstås 

 filten till "killen i kulan" tar sej

Tycker han ska heta Tore eller Ture
passar så bra till storasyster Thyra
men jag har inte så mycket medhåll 
från föräldrarna tror jag
💙😊💙

tänk så glad man blir när det blir bra
sände dessa blommor till en vän förra fredagen
och dom är så här fina i dag
härligt med blomster

Inga kommentarer: