mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 17 september 2019

Fest i himmeln

 i dag fyller min mamma Hjördis 94 år 
den firar hon i himmelen

 och är det fest för mamma 
blir det surströmming

 och det är klart pappa hänger på

 här spatserade en ren förbi på morgonpromenad
jag frågade om han ville ha kaffe
men nej han bara ruskade på kronan 
och traskade vidare längs vägen

(och tur var det för jag hade inte Gevalia,
men det visste han kanske)

 tomt i våran brödburk
då är det tur att Janne har på lager
Lennart fick åka in till byn och fixa 
en färsk Västerbottenslimpa

 jag placerar mej i fåtöljen i dag
Sjögren vill inte gå nånstans 

 lite rester blev en lunch
det tjocka från soppgrytan
lite köttfärssås
och på med pannkakssmet 

 pudding eller pannkaka 
skit samma gott blev det

Sjögren motade mej i säng
och jag sov två timmar utan vidare 

 vaknade lagom till eftermiddagsfikat
svart kaffe o en pariservåffla
jo ja tackar

Lennart har varit ute och plockat lite mer lingon
det är inte gott om dom
men han är ihärdig
min man

JA VET!
jag borde inte äta detta
men de är ju så gott
nyponsoppa o glass

HA HA vet ni vad
de gick bra i dag
eller jag fick vila 
men bara i 45 min

 men på kvällen måste jag fylla på med lite protein

 tur jag ÄLSKAR makrill

detta har jag åstadkommit i dag

1 kommentar:

Ellinor sa...

Mat är knepigt.Innan jag fick denna magåkomma så dumpade jag något vansinnigt av nyponsoppa,det räckte med en halv deciliter🤢Nu är det en av få saker som jag får behålla,knas knas..Grattis lilla mamma💐💐💐