mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 28 september 2019

ett värdigt avslut på den här vistelsen ...

 Dimma som vanligt
 och i dag var den riktigt tjock

 stryka julgardiner o dukar

 det är så skönt att det sitter uppe när vi kommer i advent
så passade jag på att laga mina linnebyxor
dom har ett fel i tyget (helt klart)
tunt som flor på ett ställe
jag strök på lite vliseline 
blev helt perfekt


BÄSTA Jocke kom på visit


snälla Jocke hade med "ett får" 
till våra gäster på Västerås Soppkök

 och så fick vi se hans nya fina bil

 dimman försvann inte förrän mitt i dagen

 nu är det höst i Tärnaby på riktigt
men vackert är det så det förslår
jag sitter i bilen utanför bagarn

 vi hade en limpa att hämta

så till återbruket
tänk va de blir PLAST 

 så var det dax för en avslutningsmiddag
på 
Hem å Vän Bistro
här håller killarna på att kolla in 
Django Reinhardt en jazzgitarrist från tidigt 1900 tal
en musikant som passar att spela på det här underbara stället
här får man njuta av Louis Armstrong t.ex 
inte helt vanligt
men jag trivs 
känns som hemma

 för att inte tala om maten
som lagas medans man väntar
Lennart tog Bratwust
med tillbehör

 och jag stod och velade visste inte vad jag skulle ta på menyn
då fixade koken till nått helt eget till mej... gulle dej koken
kyckling med ingefära o lime jasmin o vildris

 kaffe avnjuts i fåtöljen

 fin utsikt är det

ja så var det då dax för packning
nu ska vinterkläderna med hem
och en tröja till Ninni

1 kommentar:

Ellinor sa...

Trevlig resa och njut av färden🍀🍀🍀❤️