mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 23 september 2019

Sista söndagen för den här gången............

 vaknade till en underbar morgon
-4,8° och vindstilla

 koltrastarna är här och äter frukost

 på väg till kyrkan...

IS och jag han inte stampa 
det var någon som han föra mej
ATTANS

ett ljus för Västerås Soppkök

 Morgon mellan fjällen...
kan det finnas en bättre psalm att börja med

 kören KMIL (kören mitt i livet) från Ursvik
förgyllde gudstjänsten

 och vad gör mina pelargoner här då...

 jo Elisabeth började predikan med att tala om
att man måste sköta om pelargonerna på vintern
man måste se till att rötterna får näring
för att den senare ska kunna skjuta nya skott


 det var bedövande vackert på väg till kyrkkaffet



 inte bara kaffe det fanns korv oxå



 hösten är här på riktigt

blev lurade på lunchen
Hem & Vän Bistro har bara öppet fre-lör
och vi som trodde dom hade öppet hela helgen
ja ja det blev en pasta med ostsås hemma

så blev det dax för att sova middag
sov i 2½ timme...

 när jag vaknade ...
tre stora fina sikar och en kanadaröding
 jag säger bar underbara grannar

 så det blev fisk till kvällen
fylld med massa grönt och SMÖR


lyxade med kantareller
från samme granne

 detta är LYX

så tog jag de sista bladen från min odling
Tack Ulla för fröna som hållit oss med sallad
hela sommaren o hösten

 få se om jag får till det


kvällens macka
rostad med ost o nyponmarmelad
blev riktigt gott

en kropp/tröja i alla fall...

1 kommentar:

Ellinor sa...

Underbart med sådana grannar,färsk fisk är en lyxvara,kostar en förmögenhet i butiken.Minns alla somrar på västkusten,torsk,havskräftor,krabba,makril,marulk osv fanns i enorma mängder,färsk stekt rödspätta(som inte liknar dom på ostkusten) åt vi nästan dagligen.Man blev jätteglad om det serverades köttfärs ibland😉Längtar tillbaka till den fiskefröjden...kram