mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 1 september 2019

FALSKT meddelande... snälla se upp!

 Nu vet jag vad det är..
en Björkgnidmal

Choreutis diana (Hübner, 1822). 
Björkgnidmal förekommer tämligen allmänt 
från Småland till Torne lappmark. 
Vingbredd 14-16 mm. 
Larven lever i juli i väv på blad av björk, 
förpuppning i näringsväxten.

 så där då var båda kakorna gräddade...

 första omgången svamp torkad

 och liten lunch fixad

vila lite mitt på dagen
så himla skönt

 så var det dax för glasyren till kakan

glasyr o kokos
hoppas dom inte smular allt för mycket
ska ju ätas vid ståfika i kyrkan

 ja nu är dom klara för leverans

 en liten sväng på gräsmattan

 lärksoppen blir så vackert gul 
och är så god torkad
ska skäras i tunna skivor och läggas på tork 

uppstekt palt är oxå gott

men snälla nån 
dom här blir nog aldrig klara
då jag får repa upp hela tiden
får inte till rätt längd
ska de vara så svårt
🔄 ja tydligen 🔄


så fick jag ett meddelande MSN från en kompis
en kompis jag aldrig talat med på MSN förut

hon hade fått 450 000:- av en fond i USA
och jag kunde oxå få det om jag blev vän med en kille på FB
pengar man inte behövde betala igen

JO TJENA MALENA.....

här kommer vår konversation

hur mår du


rätt OK ska rensa svamp just nu

Jag klarar mig ganska bra och extremt som det är i mitt liv nu, har du hört nyheterna?


nej?

Har du hört talas om federala regeringens bidrag

i mina öron låter det USA

det är specifikt plats för dem som behöver betala för räkningar, köpa ett hem, starta eget företag, går i skolan, eller till och med hjälper till att höja dem med gamla och pensionerade. Detta är ett nytt program


låter skumt

Jag fick 450 000,00 levererade till mig när jag ansökte för bidraget och du behöver inte betala tillbaka det .. Du kan också ge det också

de vågar jag inte

 Du måste kontakta den verkliga påståendet på hans facebook sida gjorde du inte hur man gör det?

det vågar jag inte

Skulle jag ge dig facebooklänk och lägga till honom
När du bara klickar på den här länken visar den agentens Facebook-sida. skicka en vänförfrågan till FEDERAL-agenten och meddela honom att du vill ansöka om bidraget

det vågar jag inte

Ja ja så fick jag en länk som jag skulle lägga till
men se de gjorde jag naturligtvis INTE



Nu har jag bytt lösen på FB
och jag hoppas få tag i vännen som blev utsedd som "hjälpare"
hon har ju helt klart blivit kapad på nått sätt

Och får du ett MSN från mej
där jag berättar hur rik jag blivit
så tala om det för mej fort o kvickt
för det är inte sant för fem öre

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Blir såå trött på allt fake på nätet,man måste både ha sunt förnuft och superkoll👎

Unknown sa...

Blev misstänksam direkt, svarade märkligt på mina frågor. Har aldrig talat med henne tidigare på fb.har bytt lösenord på fb.