mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 4 september 2019

Frost o Post

 första morgonen med frost... 
helt i sin ordning 
brukar komma nu liksom

 ser ut att bli en fin dag

 har lovat göra Pariservåfflor till Hannah
och tänkte börja med fyllningen
den kan man liksom frysa och ta fram 
när det är dax att lägga samman kakorna
skulle riva citron och passade på att ta lite på tummen oxå

 men jag fick i alla fall till smeten 4 dubbel sats

 dagens lunch 
soppa av gårdagens gryta
förstärkt med yoghurt 
smaksatt med senap i  pepparrot

 det blev en fin dag....

 medans jag vilade eldade Lennart "skräp"

när jag vaknade tog jag kaffe med ner till 
"jobbaren"

 nu ska jag göra det roligaste jag vet
laga mat

 en korvkaka

 och en laddning pölsa

 och så har då ÄNTLIGEN
körkortet kommit
eller i alla fall REK lappen
får åka in till Konsum i morgon och hämta
körkortet 

 och jag fick en laddning garn

 Jonas provar röken
hur varmt kan de bli?

 korvkaka till kvällen
blomkål o lingon o morötter till

 så var dom klara

och dom här UFO vantarna blir nog klara dom oxå 
va de lider...
hittat dom halvfärdiga inget mönster så jag vet inte 
hur dom är stickade men jag tycker dom ser "rätt" lika ut
men som vantar duger dom ändå

 och en liten filt börjar ta form

 när man kollar på Google map
ser man att de är rätt mycket
 skog o vatten runt mej här i Yttervik

inte lika mycket av den varan på Norrbygatan
men det finns allt lite av den varan i stan oxå 
träd i alla fall.....

ja vist ja
svar på gårdagens fråga
Detta ä BAGAREN i byn
jo vist så är det
men just i dag är han snickare/målare
håller på med sitt hus

1 kommentar:

Ellinor sa...

Underbara september och jättefina vantar👍👍👍