mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 2 maj 2020

1 maj 2020 ...en märklig dag


I dag är det 1 Maj 
och det är ju en stor dag för arbetarna
en dag att säga vad man tycker och vill
en dag att samlas 
MEN SÅ ÄR DET INTE I ÅR

Dagens Nyheter on Twitter: "Här är några klassiska Palme-citat som ...

🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Stefan Löfven: Corona visar att ensam inte är stark | Aftonbladet

Stefan Löfven fick hålla sitt tal inför en kamera 
inget folkhav och inga vajande fanor

hans tal var inte ett partipolitiskt i år 
utan ett tal till HELA Svenska folket
ett tal om att vi MÅSTE hålla ut


en låda kycklinggryta till lunch
de var nog den bästa hittills
av Drivers bars matlådor
MYCKET mat var det i den oxå 
detta är bara en låda

Väder: Dimma

 tur jag har två ögon 
mitt opererade är lite dimmigt
men det gör inte ont eller så
jag är glad att dom inte tog båda ögonen samtidigt
tänk att leva i den dimman


 mos på lite slattar i grönsakslådan
blev nästan rotmos
och danska korvar

då jag i alla fall har ett öga
som  nästan funkar 
kan man ju alltid sticka ett varv eller två




Inga kommentarer: