mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 30 maj 2020

KAN NÅGON FÖRKLARA.....


 varför i hela fridens namn 
är sista knapphålet i skjortan på tvären ❓


 så har jag då äntligen hittat en keps jag gillar


 en STETSON t.o.m
dock ingen cowboyhatt


 vissa blomkrukor är STORA


 men blommorna är små

har ingen aning om vad de är men jag gissar på
Malva av nån sort
VET DU?


väntar på lunch


 ser ut som en fästing i soppan
men jag LOVAR det är det inte


 och så lite godbitar


 utsikt från vårat lunchbord

så var det dax att fylla på kaffeförrådet 
till soppköket


hittade den här 
och måste ju prova


 smakade bara gröna ärtor 
kan tänka mej i soppa eller sallad
men INTE som ris till korven
ja det smakade inte dåligt men de passade inte så bra



 Annaeva o Ola sände en bild från torpet
ser ju helt underbart ut
längtar tills vi kan åka och "inspektera"


KOTTEBO ...ja ja jag har i alla fall kottar på bordet


 29 maj 2018 hade våren kommit


29 maj 2020 låter den vänta på sej

har haft ont i mitt högra öga
eller rättare sagt bakom
ringde till ögondoktorn och han sa som jag trodde
de blir bättre när jag får RÄTTA galasögon
men de är ju inte förrän efter den 23 juni
ja de blir ju ännu längre bort
för den 23 ska jag träffa optikern
MÅSTE gå 6 v efter operationen
ja ja de är bara att stå ut 


Inga kommentarer: