mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 9 maj 2020

när larmbågen skriker o blinkar....


Sjögren är här och stjäl all energi
inte så kul men så är det


inte glömmer jag det inte
op på höger öga


 dagens post
tre skivor av Daniel Wikslund


 curryfrästa fiskbullar med banan o yoghurtröra 


fick 200 muggar 3.4 dl till soppköket
att servera soppa i 
TACK Susanne Lundh


 grodynglen är nu kläckta på Djäkneberget
och kabbelekan blommar


en sväng ner till Skitviken
och kolla in fåglarna där


 fem fina ägg har hon


och han håller på att bygga ut
blir nog en altan på baksidan ... eller nått


 fem familjer Grågås
med varierande antal barn






 Bävern har varit här och jobbat lite den oxå


 har du inget bröd så går vi... så de så


 så hade min bok kommit
in på "konstiga" bibblan
ja de är ju stängt men öppet
ja de är märkliga tider


 ett fjärrlån så boken är från Uppsala
och tro det eller ej den gick inte att larma av
så det både tjöt och blinkade MEN jag fick gå ut ändå




en köttfärspaj till kvällen
nu måste jag köpa fler pajskal 
slut i paketet

fredags mys


och en fin solnedgång

Inga kommentarer: