mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 14 maj 2020

ett SVÅRT beslut


det SNÖAR på tvären
känns som en dag inne i stickfåtöljen


 skall hämta ett "paket" på pastorsexp i dag


 vildvinet på Tomaskyrkan "blommar"


 och jag fick min påse



 var och hämtade varor oxå 
de är så smidigt
sitta hemma i lugn och ro och klicka i vad vi vill ha
och sen bara åka dit och hämta


en böngryta till  lunch


hade ju köpt skorpor


fick ju lite god is
i stickpåsen


 dom var JÄTTEGODA


 vet inte hur jag ska säga
jag blir så
ledsen o besviken
men vet att det kanske inte är helt rätt

MÅNGA vill vara volontärer på soppköket
skriver upp sej

men sen....

*jag är sjuk
* min sambo är sjuk
*det är corona och jag ska minska på sociala kontakter
(som om det inte var corona när hen skrev upp sej)
*eller än värre bara inte dyker upp

SVÅRT att få till det 
Nu kämpar vi på till sista maj
sen MÅSTE vi tyvärr stänga
vore det inte för Corona skulle vi fixa det
men vi 70+ är ju liksom inte dom som ska jobba
även om vi gör det

ETT SVÅRT  BESLUT


 kyckling med ädelost o jordnötter
men de var dålig "fräs" på ädelosten


det var extrapris på melon
kunde inte motstå
och i kväll var jag glad att jag föll för frestelsen 


 nått varv till så är första trasan klar


och så blev Annaevas kofta klar
blev bra med gröna knappar 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Hoppas av hela mitt hjärta att soppköket inte behöver stänga för alltid😢✊️❤️