mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 28 maj 2020

Mera GARN kan ju aldrig vara fel....🧶❤


 den 14 aug 2012
fick jag ett skott på posten


 den 11 juni 2018
blommade den så här vackert


nu är det knopp i den igen
men dom torkar och faller av
jag blir så ledsen
får hoppas att någon klarar sej


Men den VÄXER i alla fall


 åt alla håll och kanter
måste få till den i morgon tänkte jag



 den slänger ut långa "tentakler" 


 i dag har Lennart varit i städartagen
kan säga att det var lite "gojs" under o bakom kökssoffan 


 blomkål o korv till lunch


 så är inte min cykel min längre
nu tillhör den Saris 


och så kom det en STÖRTSKUR
det slog in på köksfönstret t.o.m
rakt över hela balkongen 


 tog en tur ut på Erikslund
jo ja vet vi är 70+ och allt vad de innebär
Handlade till soppköket
inget folk så det var lugnt


 och som synes inte mycket folk här inte
men VÄRDENS STÖRSTA bananbakelser
men "grädden" undrar va de är
inte är det grädde, men gott var det


 och så var jag till Favoritgarn 
och köpte garn till sockor 

Bilden kan innehålla: text

ska ju vara med på detta
och Bodil sa att de garn jag hade
sånt självrandande inte var så lämpligt
då mönstret inte skulle synas
så nu får vi se 


 Lennart fick blodpudding (fanns kvar)
och jag tog två piroger med köttfyllning
lagom kvällsmat


blev inte många varv Men några blev det

1 kommentar:

Ellinor sa...

Den Hoyan går inte av för hackor,akta så den inte stryper dig😂😂😂😂❤️