mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 3 maj 2020

när bibblan är "stängd" men öppen....


 i dag slog orkidén ut 


 och fler knoppar är det


även i den gula är det knopp


en tur till STORA bibblan 
som är
 "stängd" men öppen 
Öppen baksidan vid fackbiblioteket
fick inte till det när jag skulle låna 
"Med Lydia" hemma vid datorn
behövde hjälp
få se om den går att fjärrlåna
för den finns inte på vårat bibliotek
vilket är konstigt då människan är från Barkarö 


och jag hade inte beställt nån bok 
och hyllan med feelgood var minimal
Tärnaby bibliotek blev helt plötsligt ett stort bibliotek i jämförelse 
här var det 15 böcker på en hylla
så var det inte mer..fniss fniss
men jag hittade den här 


en låda från Drivers bar
kött o grönpepparsås
såsen var jättegod


 jag sover Lennart far på doppingtur









 När han kom hem hade han varit förbi
Kopparlundens bageri och hämtat mackor till soppköket


 tänk att så enkel mat som stuvade morötter o stekt korv
kan vara så himla gott


 det går framåt eller ska jag säga uppåt


3 kommentarer:

Ellinor sa...

Underbara bilder❤️När vi var på Gålö i helgen så hade campingen ett helt hus där man kunde lämna eller ta en bok,vilken skattkista 👍🤗

Unknown sa...

❣️

Unknown sa...

❣️