mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 8 maj 2020

Många bilder blir det....


tänkte mej en promenad 
tillsammans med Carl Oskar
frågade och han var villig att följa med


 Svenska färger i den svenska naturen




 vi var rätt ensamma 



 nu vet jag var jag kan plocka enbär


märkligt växtsätt på den enen



jag blir lika fascinerad varje gång
att ett träd kan vara så perfekt
i sitt växtsätt 


 historia in på knuten



glad tant i solen


  







 tänk om det gick att fota doft
nyslaget gräs... hälrigt



 tänkte att är det ingen på COOP köper jag lite potatis 



tur vi har en annan ingång oxå 
det här är på baksidan men det är ju framsidan mot gatan
framsidan är på baksidan in på gården 
eller hur det nu blir


det går inte fort när jag är ute
skyller på Carl Oskar att han är lite senfärdig av sej
men han är seg och håller ut i alla fall


 sill lunch
jag vet att det inte går så bra
jag vet att jag MÅSTE lägga mej
jag vet att de går över
jag vet att de är HIMLA GOTT


 så blir det balkonghäng


 när jag var på COOP kunde jag inte mortstå
äppelmunkar det låg två kvar 
och dom blev mina
Lennart sa inte heller nej 


 fick två munskydd
falsk trygghet eller nått


 dom var ändå rätt täta


blev imma på glasögonen


 det är ju torsdag


 min älskade lilla lurvetuss


fick sej en sväng med klipparen


så är Annaevas tröja nästan klar
2cm mer i halsen
och sen framkanten
tröjan ska ju bli en kofta
jag ska KLIPPA upp fram 
och sticka på en knappslå
sen är den klar


det brinner på andra sidan stan


så har jag börjat på min jumper då


1 kommentar:

Ellinor sa...

Gillar färgerna på jumpern👍Det är skönt att gå sakta för då hinner man ta in doft och fägring.Sill är gott men det går inte så bra men ibland får man chansa😘kram